Tuur en Juul in Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Arthur Mook - WaarBenJij.nu Tuur en Juul in Washington DC - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Arthur Mook - WaarBenJij.nu

Tuur en Juul in Washington DC

Door: Tuurke

Blijf op de hoogte en volg Arthur

19 Maart 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ha

Nou, we leven nog hoor!! Terwijl Julie met Hanke aant winkelen is in NY, kan ik eens even bijkomen (en ik moet ook leren ;-( )...en even verslag doen van Washington. T was me een reis!Dinsdag met de bus heen om 10u. Om 15u aangekomen. Hup, op weg naar ons hotel: na een kleine 3uur lopen (we konden de weg niet zo goed vinden + geen enkele taxi wilde ons oppikken--> we waren in zeg maar een verkeerd deel vd stad beland...ofzo). Maar goed, daar aangekomen: klein huisje dichtbij een metro. Wel aardig, niet heel bijzonder. Bleek het dubbelgeboekt! Dus dat ging lekker. Maar goed, de eigenaar wist wel een oplossing: hij had nog een ander huisje. Had-ie eigenlijk net verkocht, maar zou tot eind maart van hem zijn, dus we konden daar wel blijven. Uiteraard was dit huis praktisch leeg. De eerste nacht zou er ook nog een andere man slapen, maar de tweede nacht zouden we alleen zijn. Ik dacht: we zien t wel, maar Julie voelde zich (heel raar) toch niet helemaal op dr gemak. Nadat we ergens wat gegeten hadden terug naar 'ons huis' en geprobeerd te slapen. Voor mij natuurlijk geen probleem. Julie had echter niet zo heel fijn geslapen en wilde de volgende nacht dan ook zeker niet meer daar doorbrengen...wat ik me wel heel goed kon voorstellen: is toch wel enigszins heel raar zeg maar..in zo'n huis. 's Ochtends om 8.30u zat ik dus al aan de telefoon andere hotelletjes te bellen. Uiteraard was er een congres in town (wat ik wist) en ik ging er dan ook vanuit dat t niet zou lukken. T tegendeel bleek waar! Bij t tweede hotel al prijs!We hadden veel geluk zei de hostess al!Maar goed, dat dwing je natuurlijk gewoon af ;-P...een uurtje later stonden we daar op de stoep. Een mooi, groot hoekhuis geheel ingericht in Victoriaanse stijl. Was wel ff wat anders, maar zo mooi! T leek ook bijna niet meer op een hotel, maar echt op een huis uit de late 19e eeuw. Ook onze kamer was in die stijl...t leek net op logeren bij oma. Was echt heel cool. Was dus ook een hele verademing na de eerste nacht.

Met een gerust hart konden we dan ook eindelijk op weg naar de National Mall: groot en uitgestrekt gebied met allerlei Amerikaanse monumenten en musea. We hebben daar de hele dag rondgelopen en van alles gezien: van White House t/m Lincoln Memorial. Van Smitsonian museum t/m The Capitol. Allemaal heel mooi, maar -naar mijn mening- allemaal net iets te...te groot, te massief, te veel....kortom te Amerikaans...wat t dan wel weer grappig maakt (een volk dat echt een eigen cultuur probeert te scheppen door maar zo veel mogelijk Memorials and Musea op te richten)...het levert iig schitterende vakantiefoto's op...en dat is natuurlijk ook heel wat waard!!

De volgende morgen moesten we helaas afscheid nemen van onze te lieve hostess en gingen we op weg naar Arlington Cemetry (groot militair begraafplaats..ik weet t: klinkt niet echt heel gezellig ofzo, maar tis meer een grote toeristische trekpleister -JFK begraven- dan een begraafplaats, hoe luguber t dan ook mag klinken -we moesten bijvoorbeeld slalomend door de groepen kinders die er rondrenden!!-). Daarna naar t Pentagon...iets wat je op voorhand natuurlijk kon weten is dat je daar met geen mogelijkheid binnen kunt komen en heel verrassend dat kon ook echt niet...dan niet...dan nog maar even naar de Botanische Tuinen aan de voet vh Capitool om vervolgens door Washingons' Chinatown (toevallig drie Chinese restaurants op een rijtje) naar de busplaats te stiefelen...en toen begon de terugreis...lekker slapen in de bus: laat dat wederom maar weer aan Tuur over ;-)

Maar goed: algehele indruk van Washington DC-->wel aardig...totaal onvergelijkbaar met NY: in NY alles snel, overal druk, levend; Washington daarentegen heeeeeeel rustig, steriel...op t saaie af, maar wel alle belangrijke overheidsgebouwen...ben wel heel blij dat we er geweest zijn, krijg je toch een totaal andere indruk van de VS ansich en dat is natuurlijk ook wat waard. Uiteraard was t heel fijn om daar samen met mijn Juultje heen te gaan. Sowieso is het heel fijn om haar hier te hebben...tijd gaat helaas veeeeel te snel....maar goed, ook dat weet je van tevoren. Nou ja, we genieten gewoon van elkaar gedurende de twee weken dat ze hier is opdat de komende 10 weken voorbij vliegen...alhoewel ik ook zeker van die weken ga genieten (Westcoast here I come!!Woehoe). Ik weet nu ook echt zeker dat ik ook nog andere Amerikaanse steden, zoals Philadelphia, Boston en als t kan ook nog Atlantic City aan wil doen...ff kijken of dat kosten technisch gezien allemaal te doen is...tijd zat iig ;-)

Maar nu ga ik, zoals gezegd, dus eens even leren, want de volgende moeilijke toets staat alweer op het programma!!

Groetjes, Tuur en Juul

  • 21 Maart 2005 - 14:15

    Joost:

    ontzettende lamstraal....
    ga eens leren!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Arthur
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 9246

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: