Eindelijk rust... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Arthur Mook - WaarBenJij.nu Eindelijk rust... - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Arthur Mook - WaarBenJij.nu

Eindelijk rust...

Door: Tuurke

Blijf op de hoogte en volg Arthur

17 April 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Na een klein writer's block van een aantal weekjes, toch maar weer eens de vingers aan t toetsenbord.

Na t vertrek van Me-Julie eens even lekker twee weken niks gedaan. En als ik zeg niks, dan bedoel ik ook helemaal niks. Want ja, je zit immers op steenworp afstand van NY, dus wat kun je beter doen dan t fameuze spel "ballenschieten" op internet?? Dat dacht ik ook...

Echter, op een loze vrijdag zijn Merijn en ik de trein toch maar eens ingestapt om de geboortestad van de Fresh Prince ("In West-Philadelphia born and raised...") te bekijken. Deze stad claimt de meest historische van Amerika te zijn: Declaration of Independence hier ontworpen, belangrijkste stad tijdens de Revolutie tegen de Engelsen, bla, bla, bla... Nou, vol verwachtingen daarheen dan maar. En ja hoor, als je hoge verwachtingen hebt kunnen ze inderdaad alleen maar tegenvallen...de hele 'historische' side van de stad leek feitelijk op een groot pretpark met uiteraard heul veul toeristen. Zo gingen we collectief kijken naar de Liberty Bell: wat een deceptie! De Oosterhoutse kerktorenklokken zijn groter dan die hele bel! En dan zijn er van die ontzettende Amerikanen die dan heel trots en chauvinstisch gaan roepen dat die bel toch zeker wel 2080 pond weegt! Man-o-man-o-man....mensen zijn hier echt heel weinig gewend (jaja, ik weet t: historisch waarde blablabla). Merijn en ik konden maar weinig onder de indruk zijn (zie foto). Wat te doen? Ons leek t een goed plan om eens een portret te maken van de typische Amerikaan--> vele dikkerdjes zijn vastgelegd op de digitale gevoelige plaat en hebben onze vooroordelen over de Amerikanen zeker bevestigd: als men hier dik is, is men ook echt heeel dik. Ik weet t, dit maakt allemaal niet uit (en t maakt me ook niet uit), maar t valt wel op. Na een wandeltocht van een uurtje of 5 de trein maar weer eens teruggepakt. Algehele indruk van de stad: 6je.

Enfin, dan maar weer lekker genieten van onze welverdiende rust. Dit veranderde met de komst van Rubbert en de Celjo. De rust was weg en wat nog erger was het zou tot na hun vertrek duren voor deze weer terugkwam
( ;-) ).
Op de avond dat ze aankwamen ging ik naar mn tweede NBA-wedstrijd. Een streekdurby tussen de NY Knicks en de NJ Nets. Helaas was deze wedstrijd niet zo spetterend als de eerste daar de de NJ Nets al in het eerste kwart uit wisten te lopen tot 20 punten!!Natuurlijk was er toen wel de mogelijkheid voor wat galleryplay. En dat was dus de ene dunk en een paar hele mooie alihoops (of hoe je dit dan ook schrijft)...
In de 6 dagen dat Rubbert en de Celjo er waren hebben ze werkelijk alles gezien en gedaan ongeveer in de grote stad. Ook hadden ze veel geluk met t weer: alleen maar zon! (gelukkig zet dit nog steeds door en zo kan t dat t deze week al plusminus 24 à 25 graden hier gaat worden! Das lekker...)
Ook zijn er weer vele grappen gemaakt in de categorie "De ene opmerking na de andere was nog laffer dan de vorige". Wees gerust, ik zal ze jullie besparen! Enfin, woensdag gingen mn laatste gasten weg en keerde de rust weder.

Studietechnisch: 27 april hebben we al onze laatste toets ipv 11 mei! Dit betekent dat ik dus tot 17 mei vakantie kan vieren hier in Newark en daarna nog eens een vakantiereisje ga maken van 3 weken...ach ja, life's tough in da hood!

Mensen, u wordt immer gemist!

Groeten,

Tuur

  • 18 April 2005 - 12:21

    Big Up!:

    Yourself, and each other..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Arthur
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 9241

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: