The story continuous - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Arthur Mook - WaarBenJij.nu The story continuous - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Arthur Mook - WaarBenJij.nu

The story continuous

Door: Tuurke

Blijf op de hoogte en volg Arthur

13 Februari 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Vrienden, familie, kennissen en vage bekenden!!Na twee "hectische" weken eindelijk weer eens een kleine update mijnerzijds.

Vele malen hebben ik en Merijn (en ja, ook anderen met ons) de wandelschoenen, aka de stoute, aangetrokken en ons richting de Big Apple begeven. Talloze kunstwerken, van gebouwen tot en met schilderijen, hebben ons mogen verwelkomen in onze queste door NY. Zo hebben wij, uiteraard, de gehele Brooklyn Bridge overgestiefeld -zo'n slordige drie kilometer, schoon aan de haak-, maar voor goedgetrainde wandelaars als wij was dit natuurlijk een koud kunstje. Vanaf deze legendarische brug beschikt men over een uitzicht op dé skyline van lower Manhattan, beter bekend als het kloppend financieel hart van de Westerse wereld. Dit is natuurlijk, voor een finance-studerende-nerd, een absoluut hoogtepunt in zijn jonge bestaan! Zoals de naam van de brug al doet vermoeden, komt men aan de andere kant van de brug in de mooie stadswijk Brooklyn. Ook in deze buurt wil men niet dood gevonden worden, laat staan levend. De keerzijde van het mooie, het dure en alle het verdere geglitter van de City is aan de overkant van de rivier de Hudson te vinden. En dat is dus de kant van Brooklyn: Veel zichtbare armoede en veel ongure types. Ondertussen hier toch wel enigszins aan gewend (Newark is nou ook niet bepaald het schoolvoorbeeld van een rijke stad), voelden wij ons toch niet geheel op ons plaats. Op zo'n moment ga je dus op zoek naar een metro, want om heel dat pokke-eind over die brug, hoe mooi het uitzicht dan ook, weer terug te moeten lopen, is ook weer zowat. En aldus geschiede.

De dag erna met een paar leute naar het museum, jawel...jullie lezen het goed, geweest. En niet zomaar eentje: het Museum of Modern Arts. "Maar waarom?", hoor ik jullie alweer vragen. Het antwoord is naast verhelderend ook uiterst logisch: omdat het gratis was natuurlijk. Je blijft toch een Nederlander, nietwaar?!Enfin, wij naar binnen. Wat we daar te zien kregen was super: vele schilderijen van -en dit is slechts een kleine greep van het aanbod aldaar- Monet, Van Gogh, Gaugaine, Cezanne, Picasso, Warhol, Kadinzsky, Mondriaan....en vul dit rijtje maar verder aan met bekende namen. Ik zeg t niet graag, maar een ware topper dit museum!Schitterend vond ik t. Om al deze culturele hoogstandjes te verwerken zijn we daarna naar de Toys'R Us gegaan op Times Square om daar even met een aantal hele grote knuffels te ravotten (zie foto's).

Om nog even terug te komen op wat ik vorige keer heb verteld, aangaande Christo en het Central Park: dit gaat dus door! Hoogstwaarschijnlijk gaan we deze, naar het schijnt, uiterst intrigerende man aankomende dinsdag (15-2) ontmoeten!Tevens dien ik hier bij te vermelden dat ik jullie abusievelijk op de hoogte heb gesteld van datgene wat deze man in dat park gaat doen. Hij gaat het niet inpakken, zoals ik dacht (o domme mij), maar hij gaat alle paden voorzien van 'poorten', vandaar de naam "The Gates"....Daar ons'Es en Wiebe volgend weekend al hierheen komen (ja, nu al...tijd gaat hard als je even niet oplet), zullen zij dit Kunstwerk ook gaan aanschouwen -kijk maar wat jullie doen met deze info overigens-.

Maar natuurlijk ben ik ook weer gewoon uitgeweest. Het karaokegebeuren begint een vaste waarde te worden op de woensdagavond. Meerdere malen verschijnen wij aldaar ten tonele onder luid gejoel, zij het positief danwel negatief (?), van het publiek.
Laatst zijn we ook naar een echt groove-cafe geweest in Greenwich Village: een donker zaaltje vol met kleine tafeltjes op elkaar gepakt, met voorin een piepklein podiumpje met een bandje. Op zo'n moment vraag je je wederom af waar je in hemelsnaam terecht bent gekomen, maarrr zodra die band begint te spelen, weet je dat je goedzit: allerlei bekende nummers door elkaar gerapt, gebeatboxed en gehiphopt. Echt heeeeel vet, voor een avondje...
Tevens hebben we hier toch 1 avondje lol mogen beleven aan het Amerikaanse carnaval: Mardi Grass, of Fat Tuesday zoals ze het ook liefkozend noemen. Een cafe gevonden waar van alles gebeurde op een manier die God waarschijnlijk niet helemaal bedoelt had...uiteraard hebben we hier ons dan ook meer dan prima vermaakt en zeker onze kleine plattelandsoogjes uitgekeken.

Ondertussen kabbelt de studie gestaag voort, met aankomende dinsdag een heuse toets over maar liefst 3 hoofdstukken-->52 multiple choice vragen over ongeveer 70 pagina's...ik lig er inderdaad al wakker van.

Zo, da's al weer een aardige lap tekst dacht ik zo. Ik ga t dan ook niet veel langer maken, want ik moet natuurlijk niet jullie interesse tot het uiterste pushen ;-)

Met de heugelijke feesten in het vooruitschiet, morgen gaan we naar de parade die hoort bij het chinese nieuwjaar, wil ik u allen weer uiterst vriendelijk groeten vanuit de VS: Groetjes!!!

Haje, Tuur

  • 13 Februari 2005 - 00:53

    Wikske:

    Ha die Tuur,
    Mooi verhaal weer!Volgende week verwacht ik een hoogstaand toeristisch program en duidelijk natuurlijk dat we Central Park niet gaan overslaan. Gegroet en tot zaterdag!!!!

  • 18 Februari 2005 - 12:40

    Joost:

    Ik zeg daar kan geen carnaval tegen op!!!
    Had je trouwens nog de poncho gewonnen tijdens het bowlen??
    Maar je vermaakt je dus wel geloof ik, mooi!!

  • 18 Februari 2005 - 13:28

    Joris:

    He Crips! We staan nog steeds op het fustenbord: de minst risicovolle investering ter wereld!
    Mzzl.

  • 23 Februari 2005 - 08:36

    Arjanus Van A.:

    Ik kan me haast niet voorstellen dat je het Antwerpse karaoke-gebeuren hebt weten te overtreffen Tuurke!!

    Groeten uit Pretoria

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Arthur
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 87
Totaal aantal bezoekers 9246

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: