Nou...daar is-ie dan - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Arthur Mook - WaarBenJij.nu Nou...daar is-ie dan - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Arthur Mook - WaarBenJij.nu

Nou...daar is-ie dan

Door: Tuurke

Blijf op de hoogte en volg Arthur

21 Januari 2005 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Goeiedag zeg...
Daar is-ie dan uiteindelijk. T duurde ff voor we internet op konden,maar vanavond -lokale tijd- kon t dan uiteindelijk...en ziehier t resultaat:
De reis ging voorspoedig...wel wat vertraging in A\'dam, maar natuurlijk nog ruim op tijd in London...daar ingecheckt...en toen waren de vogels gevlogen.
Toen kwam dan de langverwachte zware douanecontrole....maw 15 min later zaten we in een taxi!!Echt waar: we konden dus echt zo doorlopen!Dus dat was heel mooi. heb nog wel anderen gesproken later die wel een dik uur hebben moeten wachten, maar wij dus niet. Op weg naar onze kamer...wij komen daar aan...binnen 5 min stonden we ons appartement van welgeteld 2 verdiepingen!Een woonkamertje met aparte keuken beneden en onze slaapkamers boven met de badkamer met bad. Al met al is deze ruimte zo\'n kleine 5 a 6 keer groter dan mn kamer in Mstr...dus dat is wel fijn. Ons uitzicht: de UB van Rutgers en de rest van haar campus, wat natuurlijk schitterend is...hoeven we \'s avonds (we hebben 4 dagen in de week colleges van 6 tot 9pm met allerlei werkende mensen van +/- 40) lekker niet ver te lopen.
Uiteraard zijn we de dag erna meteen naar New York, De City hier genoemd, gegaan en onze kleine oogjes uitgekeken. Ongelooflijk is absoluut t goede woord om mijn eerste ervaringen met de stad te geven. Na 2 uurtjes rondstiefelen hadden we t wel weer gezien en zijn we lekker terug naar da hood gegaan. Want ja, daar wonen wij dus midden in (laat ik t zo zeggen: die dag liepen we ook door downtown Newark en wij zorgden voor enige variatie in de kleur op straat....en ik kan je zeggen: die andere kleur was niet blauw). Natuurlijk is daar niks mis mee, zolang je dit maar weet en zeker heeeel goed onthoudt. Dat doen we dan ook maar, vandaar dat ik continu en om de haverklap \"Eastside is the best\" scandeer....wat natuurlijk niet waar is.
Maandag wilden we hier van alles regelen...helaas bleek het nationale ML King dag en was alles potdicht. Wat doe je dan als je maar een klein halfuurtje van NY afzit?Juist, dan ga je daarheen. Zo gezegd, zo gedaan. Met een groep van ongeveer 10 exchange students, want ja..nu ben ik er zelf ook 1, naar de lower east side -t financiele gedeelte en t voormalige WTC-. Gelukkig hadden we t weer mee: t was de koudste dag vh jaar, tot nu toe, met een aangenaam temperatuurtje van -10 C. Gelukkig stond er een beetje wind, waardoor de gevoelstemperatuur zelfs nog verder wist te zakken. Tis allemaal te mooi om waar te zijn, nietwaar? Maar goed, volgens de Amerikanen moet de echte kou en met name de sneeuw nog komen. Ik maak mijn borstje al zovast nat, dat weet ik wel....
Voor de rest, ik hou jullie op de hoogte van al mijn spannende avonturen hier in het Wilde Westen.
Ik zeg: houdoe en bedankt, kom nog maar een keer terug halen....

Grtzzzzzzzzz

  • 21 Januari 2005 - 06:22

    Ries:

    He Thuur,

    mooi om te horen dat je in een zelfde soort \'hood\' bent terechtgekomen als ik zat. Al ouwe lincolns met ducktape-bevestigde velgen en doorzichtig-plastic achterramen gezien?

    Je zit er verders prima, ... we houden \'t in de gaten en hopelijk tot binnenkort

  • 21 Januari 2005 - 07:04

    Peter:

    Dus we kunnen makkelijk bij jou blijven tukken als ik het goed begrijp? En maak eens een mooie foto van het de ontzettend beroemde standbeeld van Peter Stuyvezant (meer persoonlijke foto´s doen we wel over de mail schatje). Maak ze gek en mzzl.

  • 21 Januari 2005 - 14:34

    Joenit:

    Hee Tuur,
    Even op je site gekeken...leuk! Heel veel plezier daarzoot en ik kan je verklappen dat de gemiddelde Marseillais ook een andere kleur heeft dan mij en die is ook beslist geen blauw ;-) Wat een enorme avonturiers zijn wij toch!
    Bissou uit Frankrijk van Joenit

  • 21 Januari 2005 - 16:06

    Joris:

    Crips! De klinkt goed zo\'n hood. Tip: verkleed je als wigger, wordt zeker op prijs gewaardeerd. Houdt ons op de hoogte!
    Mzzl

  • 22 Januari 2005 - 11:21

    Neut:

    Zo echt waar joh? Meen je dat nou? Daar sta ik van te kijken weet je dat?

    De groeten en Haje he!

  • 22 Januari 2005 - 12:42

    Fam Van Mook:

    Yo tuur!
    Echt heel erg leuk die foto\'s op je site! Heb je eraan gedacht om thermo ondergoed mee te nemen? HA HA. Veel plezier nog, xxx

  • 24 Januari 2005 - 16:28

    Joost:

    ik geloof dat die sneeuw inmiddels wel is gekomen toch??

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Washington, D. C.

Arthur
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 77
Totaal aantal bezoekers 9246

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: